Çoğu insan teknolojinin yıllar içindeki gelişiminin yaşadığımız dünyayı şekillendirmeye yardımcı olduğunu düşünüyor. Bugün kullandığımız bilgisayar / telefon / tabletler, istediğimiz yerde çalışmamıza, istediğimiz kişiyle konuşmamıza ve istediklerimizi araştırmamıza yardımcı oluyor. Bunların tümü sizin için harika olabilir ama yeni çıkan gelişmeler, veri kurtarma sektöründe çalışanlar için her gün yeni bir zorluk ortaya çıkarıyor.
Bu yazıda, veri kurtarma uzmanlarının karşılaştıkları ana zorluklara odaklanacağız:
- Hem tüketiciler hem de şirketler tarafından kullanılan, ağ üzerinden depolama imkanı sunan sunucuların (NAS) yaygın kullanımı nedeniyle, deduplication ve thin-provisioning gibi eski üst düzey özellikler standart hale geldi ve yaygın olarak kullanılıyor
- Sürücüler ve depolama alanları önemli ölçüde arttı
- Çoğu müşterinin, depolama veya sunucu sistemlerinde belirli özellikleri kullanırken teknik olarak ne yaptıkları hakkında hiçbir bilgisi yoktur. Bu, müşterinin normal veri yapısının üzerine ek bir veri katman oluşturmasına ve böylece olası ihtiyaç halinde veri kurtarma işlemini çok karmaşık bir hale getirmesine neden olabiliyor
Ekstra veri katmanları
Bazı üreticiler, normal işletim ve dosya sistemleri üzerine ek bir veri katmanı oluşturdular. Bu ürünler çoğunlukla NAS sunucusu veya üst düzey kurumsal ürünlerden oluşuyor. İşleyiş olarak açıklamak gerekirse, büyük bir veri gölü oluşturuyor ve dosyanın her bir parçasının nerede saklanacağına yazılımın kendisi karar veriyor.
Bir şeyler ters gittiğinde, verileri kurtarabilmek için veri kurtarma uzmanlarının, önce eski dosya sistemine ulaşmak için bu mantığı yeniden oluşturmaları gerekiyor.
Ucuz NAS sistemleri
Bugün uygun fiyatlarla satın alınabilen NAS sistemleri, eskiden daha nitelikli özelliklere sahipti. Birçok müşteri, arkasındaki karmaşıklığı anlamadan, kendilerine en uygun özelliğe sahip sistemi satın alacaktır. Bu şekilde üst düzey özelliklere sahip bir sistemde bir sorun olursa, veri kurtarma uzmanlarının oldukça karmaşık veri katmanlarıyla başa çıkmaları gerekir. Nas sisteminiz ile ilgili her türlü sorunlarınız için çağrı merkezimizden bilgi alabilirsiniz +902129161222 Tekniknokta uzmanları size her konuda yardımcı olmaya hazır!
Kullanıcı hataları
Müşteri hataları oldukça sıklıkla karşılaşılan bir durum. Bu da başarılı bir veri kurtarma işlemini her zamankinden daha da zor olmasına neden oluyor.
Bunun iyi bir örneği Apple Fusion Drive problemidir. Bu problem tam olarak Apple cihazındaki bir donanımdan kaynaklanmıyor.
Apple, birkaç yıl önce birçok bilgisayar ürününde uygulanan Fusion drive adlı hibrit bir sabit disk çözümü tanıttı. Teknoloji açısından Fusion Drive aslında iki ayrı sabit sürücüden oluşur: bir SSD ve bir normal HDD. Bir Fusion Drive’da kaybedilen verileri başarılı bir şekilde kurtarabilmek için hem SSD hem de HDD’ye ihtiyaç vardır.
Birçok müşteri, sadece HDD’yi bir veri kurtarma şirketine göndermenin yeterli olacağını düşünüyor.Bu durum başarısızlık oranlarının artmasından dolayı veri kurtarma şirketlerini zor duruma sokmaktadır. Detaylı bilgi için Tekniknokta uzmanlarına danışabilirsiniz.